CHAT BOARD® magnetiske glastavler

Vi producerer en bred vifte af farvede magnetiske glastavler inklusiv den originale CHAT BOARD® Classic – en unik magnetisk glastavle og et perfekt alternativ til traditionelle whiteboards.

Press Release 2017

02-02-2017 12:53:46

PRESSEMEDDELELSE, FEBRUAR 2017

undefined

EN FRYD FOR ØJET OG FOR ØRET

Ny kombination af glas- og akustiktavle og en mobil rumdeler med akustikpanel på er nogle af nyhederne fra Chat Board by Focus Products A/S, der præsenteres på Stockholm Furniture & Light Fair 2017.

God akustik, mobile løsninger og rumdelere er vigtige elementer i tidens indretning af kontorer, mødelokaler og loungeområder. De tre elementer er velkendte, men de nye produkter i Chat Board kollektionen sætter en helt ny dagsorden for innovativ indretning.

Som noget hidtil unikt har virksomheden skabt en vendbar tavle, Chat Board Swing, hvor der på den ene side er en glastavle og den anden side et akustik-panel. Tavlen på 90 x 120 cm, kan med et enkelt snuptag vendes, og alt afhængig af, hvilket møde eller foredrag, der skal holdes, vælger man tavlefront. Den nye vendbare vægtavle har desuden et akustikpanel på hver side der hver måler 60 x 90 cm. Udviklingen af den vendbare tavle er sket i tæt samarbejde med møbeldesigneren René Hougaard fra Arde design studio.

”Vores ambition har været at skabe et design, hvor akustikløsninger og Chat Board Classic tavlen tilsammen bliver et nyt element. Det er sket i samarbejde med designeren René Hougaard, og vi synes det er lykkedes virkelig godt”, understreger Josefine Honoré, der er direktør og samtidig anden generation i den danskejede familievirksomhed, Focus Products, som udviklede Chat Board Classic for snart 15 år siden.

”Det har været lidt af et ingeniørarbejde.  Ikke fordi tavlen er særlig tung, men den skal, ligesom andre produkter fra Chat Board opfylde alle tekniske forskrifter. Det har været en spændende opgave, fordi den krævede udvikling af et helt nyt system,” siger René Hougaard.

Foruden den vendbare tavle, præsenterer Chat Board en serie mobile tavler, Chat Board Move, med den klassiske magnetiske glastavle på den ene side og akustikpanel på den anden side. Desuden, Chat Board Storage Box, en praktisk lille holder til tusch mm i 3 versioner. En meget fin detalje ved de mobile tavler, er de skulpturelle hjul. De er ikke kun en fryd for øjet: de er lette at køre rundt med - lidt á la indkøbsvogne, bare lettere og uden støj. Og så kan de nemt skubbes sammen, idet benene fletter ind i hinanden. Den lille detalje gør, at rumdelerne kan stå tæt sammen, så de kun optager et minimum af plads, når de ikke er i brug.

Lige fra Focus Products første magnetiske glastavle, Chat Board Classic, har kvalitet og funktionalitet været det vigtigste i produktudviklingen. Det er blevet firmaets DNA.

De samme faktorer går igen i de nye produkter, der præsenteres på dette års Stockholm Furniture & Light Fair. Derfor produceres både tavler og rumdelere med de bedste akustik-paneler, nemlig klasse A.

Kort om ARDE design studio, René Hougaard:

Uddannet arkitekt fra Arkitektskolen i Århus. Har tidligere været designchef hos BoConcept. Startede eget designstudio ARDE i 2014, hvorfra han arbejder for forskellige møbel- og designbrands, bl.a. Fredericia Furniture, Magnus Olesen og Newworks.

Kort om Focus Products A/S:

Chat Board kollektionen fremstilles af Focus Products A/S, der er en dansk familieejet virksomhed. Alle produkter bliver udviklet og produceret i Danmark. Den multifunktionelle, magnetiske glastavle Chat Board Classic er virksomhedens DNA og alle nye produkter tager udgangspunkt i samme materiale. Foruden til et stort skandinavisk marked, sælges Chat Board-produkterne i over 25 lande.

PRESSE KONTAKT:

Pressemeddelelser og billeder er også tilgængelige for download på www.chat-board.dk/news. For mere information, kontakt venligst vores PR afdeling:

CHAT BOARD® by Focus Products A/S

Smedeholm 15